VDI - גישה למחשבי החווה מהבית

שירות VDI מאפשר לכם להתחבר לחוות המחשבים מכל מחשב ומכל מקום. השירות מחבר אתכם מתוך דפדפן האינטרנט שלכם לתחנה וירטואלית אשר דומה לתחנות שבחוות המחשבים עם אותן תוכנות. באופן זה תוכלו מהבית, ובעצם מכל מקום, גם ממחשב נייד ברשת אלחוטית, להשתמש בתוכנות המותקנות בחוות המחשבים מבלי להתקין אותן ישירות על המחשב האישי שלכם. השירות מיועד לסטודנטים של האוניברסיטה העברית בלבד.

vdi-virtual-desktop.jpg

שלב 1 - התחברו לרומבה

יש להתחבר ל-Rumba עם שם משתמש וסיסמת ra.

להסבר נוסף על שירות Rumba לחץ כאן.
אם אין לכם שם משתמש לרומבה (ra) או ששכחתם את סיסמתכם לחצו כאן או פנו לחוות המחשבים בשעות הפעילות.

שלב 2 - התחברו ל-MyPlace

לאחר ההתחברות לרומבה בעמוד הכניסה בחרו באפשרות MyPlace

rumba-welcome.jpg

בעמוד שייפתח הזינו שם משתמש וסיסמה כמו במחשבי החווה והספרייה (חשבון AD).
תחת Domain למטה יש להזין CC.
תזכורת: בדרך כלל שם המשתמש יהיה השם הפרטי ומספר אותיות ראשונות מתוך שם המשפחה.

shaham-ad.jpg

אם אין לכם שם משתמש לחווה או ששכחתם את סיסמתכם לחצו כאן או פנו לחוות המחשבים.
אם אתם יוצרים משתמש בפעם הראשונה, חשוב לסמן קמפוס רחובות!

שלב 3 - התחברו למחשב חווה

.לאחר הכניסה ל-My Place ייפתחו שירותים נוספים לפי ההרשאות שלכם. בחרו באפשרות Agri Farm.

shaham-agri-farm.jpg

אם קופץ לכם תפריט VMWare View עליכם לבחור HTML5

shaham-html5.jpg

 

אזהרה

אסור לשמור מסמכים במחשב המרוחק! כל דבר שיישמר על המחשב המרוחק יימחק אוטומטית בסיום העבודה, בכיבוי או בניתוק. באפשרותכם לשמור את המסמכים בכונן האישי H הזמין לכם ורק לכם מכל תחנה שתתחברו אליה או לחילופין לשלוח לעצמכם במייל או בדרייב.

נתקלתם בבעיה?

1) וודאו שאתם מחוברים ל-Rumba
2) ודאו שסיסמת ה-Rumba תקנית: מכילה 8 תווים, אות גדולה, אות קטנה וספרה. אם איפסו לכם את הסיסמה לקוד האישי באופן זמני בדלפק התמיכה, תוכלו להתחבר ל-Rumba אבל לא ל-VDI. יש לשנות את הסיסמה הזמנית לסיסמה תקנית קבועה.
3) ודאו שסיסמת ה-AD שלכם אינה מכיל את השם שלכם או חלק ממנו. לעתים סיסמה המכילה את השם הפרטי מתקבלת במערכת אבל לא ניתן להיכנס למשתמש בפועל.
4) נסו להיזכר האם כשפתחת את המשתמש AD סימנתם קמפוס רחובות? אם לא, אנא פנו למוקד האוניברסיטאי 02-5883450 לשיוך לרחובות.
5) אם נכנסתם לתחנה אבל מופיעה הודעת Admin, בצעו לתחנה המרוחקת הפעלה מחדש למטה בצד.
6) נסו לסגור את כל החלונות של הדפדפן, להתמין 2 דק' ואז נסו שוב (ייתכן שנוצרה עבורכם תחנה תקולה).

עדיין לא הצלחתם? אנא פנו לחוות המחשבים מתחת לקפיטריה או בטלפון 08-9489884 בשעות הפעילות.

כדאי לדעת!

בצד שמאל מסתתר תפריט כלים נוספים, למשל כלי להעברת קבצים בין המחשב האישי לבין המחשב הוירטואלי ועוד כלים שימושיים:

vdi-open-tools-menu.jpg

vdi-tools-menu.jpg